Авторизація|

ЗАКОНОПРОЕКТ №2681 ДОЦІЛЬНО ПОВЕРНУТИ НА ДООПРАЦЮВАННЯ - ВИСНОВОК ГНЕУ ВРУ

ЗАКОНОПРОЕКТ №2681 ДОЦІЛЬНО ПОВЕРНУТИ НА ДООПРАЦЮВАННЯ - ВИСНОВОК ГНЕУ ВРУ

На сайті Верховної Ради України 28.05.2020 оприлюднено висновок Головного науково-експертного управління Верховної Ради (ГНЕУ) щодо законопроєкту 2681.

Фахівці управління зокрема вважають за доцільне після розгляду законопроєкту 2681 у першому читанні повернути його на доопрацювання. Головне науково-експертне управління Верховної Ради у висновку вказало, що "... при розгляді поданого законопроекту доцільно взяти до уваги, що профспілки за своєю природою є найбільшими представницькими інституціями громадянського суспільства, головною функцією яких є захист прав та інтересів найманих працівників. Згідно з чинним законодавством держава визнає профспілки повноважними представниками працівників і захисниками їх трудових, соціально-економічних прав та інтересів, співпрацює з профспілками в їх дотриманні і належної реалізації, а також сприяє їм у встановленні ділових партнерських взаємовідносин з роботодавцями та їх об'єднаннями (ст. 13 Закону). Проте у законопроекті, одночасно з осучасненням відповідного законодавства, пропонується обмеження деяких прав і гарантій діяльності профспілок, чим порушується державна гарантія на реалізацію трудових прав громадян, а також принципи незалежності, самоврядності, невтручання держави в діяльність профспілок, які є загальновизнаними нормами міжнародного і національного законодавства та умовами функціонування системи соціального партнерства.

Крім цього, у разі прийняття проекту у запропонованому вигляді виникає ризик порушення зобов’язань України за міжнародними договорами, ратифікованими нашою державою, зокрема, Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами (далі – Угода про асоціацію), а також деяких основоположних конвенцій Міжнародної організації праці (далі – МОП)".

ШАНОВНІ СПІЛЧАНИ! ТРИВАЄ ЗБІР ПІДПИСІВ ПРОТИ ЗАКОНОПРОЕКТУ №2681!

ШАНОВНІ СПІЛЧАНИ! ТРИВАЄ ЗБІР ПІДПИСІВ ПРОТИ ЗАКОНОПРОЕКТУ №2681!

На сайті ВРУ 05.03.2020 зареєстровано петицію про нерозгляд законопроекту № 2681 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо окремих питань діяльності професійних спілок)» як такого, що порушує право на об'єднання у профспілки в Україні https://itd.rada.gov.ua/services/Petition/Index/7610

 

Щодо організації роботи закладів дошкільної освіти під час карантину

Щодо організації роботи закладів дошкільної освіти під час карантину

У листі № 1/9-219 від 23 квітня 2020 року Міністерство освіти і науки України роз’яснює, що згідно з наказом МОН від 16.03.2020 за № 406 «Про організаційні заходи для запобігання поширенню коронавірусу СОVID-19», керівникам закладів дошкільної освіти необхідно було видати накази про встановлення режиму роботи працівників закладу (як педагогічних, так і непедагогічних), встановивши заходи з виконання працівниками освітньо-педагогічної, методичної та іншої роботи, що відповідає професійним обов'язкам працівників, визначити особливості провадження освітнього процесу та збереження систем життєзабезпечення (охоронного режиму). В межах робочого часу, визначеного графіком, працівники закладу мають виконувати свої професійні обов'язки, організовувати та проводити, за розпорядженням керівника, освітній процес, складати або корегувати плани професійного розвитку та самоосвіти, розробляти конспекти занять відповідно до освітньої програми тощо.

В умовах карантину варто налагодити тісну взаємодію із батьками вихованців. Зокрема, МОНУ пропонує розробити рекомендації та проводити консультації з батьками вихованців щодо організації освітньої діяльності вдома, розпорядку дня, харчування дитини тощо. Зазначену комунікацію можна організувати за допомогою онлайн-конференцій, спілкування у групах в соціальних мережах, мобільних додатках, за допомогою електронної пошти тощо.

ПЕРЕВЕДЕННЯ ПЕДАГОГІВ НА СТРОКОВІ ТРУДОВІ ДОГОВОРИ - РОЗ'ЯСНЮЄ МОНУ

ПЕРЕВЕДЕННЯ ПЕДАГОГІВ НА СТРОКОВІ ТРУДОВІ ДОГОВОРИ - РОЗ'ЯСНЮЄ МОНУ

Згідно зі ст. 22 Закону України “Про повну загальну середню освіту” педагогічні працівники державних і комунальних закладів загальної середньої освіти, які досягли пенсійного віку та яким виплачується пенсія за віком, мають працювати на основі трудових договорів, що укладаються строком від одного до трьох років.

Прикінцевими та перехідними положеннями Закону визначено, що набрання чинності Законом «Про повну загальну середню освіту» є підставою для припинення безстрокового трудового договору з педагогічними працівниками державних і комунальних закладів загальної середньої освіти, яким виплачується пенсія за віком, згідно з пунктом 9 частини першої статті 36 Кодексу законів про працю України («підстави, передбачені іншими законами»).

ДО КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ ПОДАНО ПОЗОВ ЩОДО ДИСКРИМІНАЦІЇ ПЕДАГОГІВ ЗА ВІКОВОЮ ОЗНАКОЮ

За інформацією, розміщеною на офіційному сайті Конституційного Суду України, 19 березня 2020 року до КСУ надійшло конституційне подання 56 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України окремих положень Закону України «Про повну загальну середню освіту» від 16 січня 2020 року № 463-ІХ.

КМУ РЕКОМЕНДУЄ НЕ ЗВІЛЬНЯТИ ПРАЦІВНИКІВ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ

КМУ РЕКОМЕНДУЄ НЕ ЗВІЛЬНЯТИ ПРАЦІВНИКІВ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ

За інформацією, розміщеною на офіційному сайті Кабінету Міністрів України, 25 березня 2020 року Уряд прийняв рішення щодо забезпечення трудових прав громадян на час надзвичайної ситуації та обмежувальних заходів розроблене за дорученням Прем'єр-міністра України.

Згідно з прийнятим рішенням рекомендовано державним органам, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям усіх форм власності та державним банкам на час встановлення обмежувальних заходів:

  • не допускати звільнення працівників, які виконують роботу вдома, та працівників, які перебувають у відпустці без збереження заробітної плати,
  • утриматись від кадрових змін в органах управління.

Детальний аналіз рішення КМУ щодо забезпечення трудових прав громадян на час надзвичайної ситуації та обмежувальних заходів, КМОППОіНУ здійснить після його оприлюднення.

ЗАКОН ПРО ЗАПОБІГАННЯ COVID-19: ВІДПУСТКА ПРАЦІВНИКАМ МОЖЕ НАДАВАТИСЯ ЗА ЇХ ЗГОДОЮ

ЗАКОН ПРО ЗАПОБІГАННЯ COVID-19: ВІДПУСТКА ПРАЦІВНИКАМ МОЖЕ НАДАВАТИСЯ ЗА ЇХ ЗГОДОЮ

До КМОППОіНУ надходять звернення працівників освіти щодо надання їм рекомендацій подати заяву про надання відпустки без збереження заробітної плати на період карантину з посиланням на нещодавно прийнятий закон про запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби.

У зв’язку з цим повідомляємо наступне. Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) внесено зміни до Закону України «Про відпустки» та Кодексу законів про працю України щодо відпусток без збереження заробітної плати. Разом з тим, зазначеним Законом змінено тривалість надання відпусток без збереження заробітної плати, а не встановлено обов’язок їх надання працівникам на період карантину.

Коментар до рішення Конституційного Суду України щодо віку для виходу на пенсію за вислугу років

Коментар до рішення Конституційного Суду України  щодо віку для виходу на пенсію за вислугу років

4 червня 2019 року Конституційний Суд України ухвалив рішення щодо пенсій за вислугу років освітянам. Разом з тим, для більшості освітян, які мають багаторічний стаж роботи, пенсію за вислугу років не повернуто, а лише визнано неконституційними норми щодо вікового обмеження у праві на цю пенсію.

Щодо доплати за перевірку зошитів в підготовчому класі та підвищення посадових окладів

Щодо доплати за перевірку зошитів в підготовчому класі та підвищення посадових окладівМіністерство освіти і науки України у листі від 07.03.2018 р. № 1/11-2666 надало роз’яснення щодо доплати за перевірку зошитів в підготовчому класі. Зокрема, у листі зазначається, що з 1 вересня 2014 року в спеціальних закладах загальної середньої освіти поетапно впроваджуються нові навчальні плани, які розраховані на те, що в структурі початкової школи є підготовчий та 1–4 класи, що дозволяє забезпечити дітям достатню кількість часу і для засвоєння навчального матеріалу, і для корекційно-розвиткової роботи. Незважаючи на те, що підготовчі класи були відкриті, умови оплати праці вчителів у таких класах відрізнялись від умов оплати праці вчителів 1–4 класів.

Постановою Кабінету Міністрів України від 14.02.2018 р. № 72 внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 25.08.2004 р. № 1096 «Про встановлення розміру доплати за окремі види педагогічної діяльності», відповідно до яких встановлено доплати для вчителів підготовчих класів спеціальних шкіл за класне керівництво і за перевірку зошитів та письмових робіт. Завдяки цьому усунута нерівність в оплаті праці тих вчителів, які працюють в підготовчих класах спеціальних шкіл.

Відтепер вчителі в підготовчих класах спеціальних закладів загальної середньої освіти також мають отримувати доплати 20 % за класне керівництво і 15 % за перевірку зошитів та письмових робіт.

Про здійснення відеозйомки та аудіозаписів у навчальному закладі

Новини, Трудові відносини | 28 листопада 2017

Будь-які відомості та/або дані про відносини немайнового та майнового характеру, обставини, події, відносини тощо, пов'язані з людиною і членами її родини, відомості про події та явища, що відбувалися або відбуваються у побутовому, інтимному, товариському, професійному, діловому та інших сферах життя особи, за винятком передбаченої законами інформації, що стосується здійснення людиною, яка обіймає посаду, пов'язану з виконанням функцій держави чи органу місцевого самоврядування, посадових або службових повноважень – це інформація про особисте і сімейне життя людини, яка є конфіденційною. Таку позиція викладено у рішенні Конституційного Суду України від 20 січня 2012 року № 2-рп/2012 року.

Положення ч. 2 ст. 32 Конституції передбачають вичерпні підстави для можливого правомірного втручання в особисте і сімейне життя людини. Такими підставами є:

 - згода людини на збирання, зберігання, використання і поширення конфіденційної інформації щодо неї;

 - якщо згода відсутня, то це випадки, передбачені законом, і тільки в інтересах національної безпеки, економічного добробуту і прав людини.

Відповідно до ст. 260 Кримінально-процесуального кодексу України аудіо-, відеоконтроль особи є різновидом втручання у приватне спілкування, яке проводиться без її відома на підставі ухвали слідчого судді, якщо є достатні підстави вважати, що розмови цієї особи або інші звуки, рухи, дії, пов’язані з її діяльністю або місцем перебування тощо, можуть містити відомості, які мають значення для досудового розслідування.

Оскільки інформація, відображена в аудіозаписах розмов працівників навчального закладу, містить у собі відомості про події та явища, що відбувалися або відбуваються у товариському, професійному, діловому та інших сферах життя особи, така інформація може збиратися, зберігатися, використовуватися і поширюватися лише за умови одержання згоди працівників.

Збір інформації, що містить у собі відомості про події та явища, що відбувалися або відбуваються у товариському, професійному, діловому та інших сферах життя працівників, без одержання їхньої згоди є порушенням конституційних прав громадян.

Особливості застосування до працівників дисциплінарних стягнень

Новини, Трудові відносини | 20 листопада 2017

Особливості застосування до працівників  дисциплінарних стягненьТрудовий розпорядок на підприємствах, в установах, організаціях визначається правилами внутрішнього трудового розпорядку, які затверджуються трудовими колективами за поданням власника або уповноваженого ним органу і виборного органу первинної профспілкової організації (профспілкового представника) на основі типових правил.

Які види стягнення може бути застосовано до працівника?

За порушення трудової дисципліни до працівника може бути застосовано тільки один з таких заходів стягнення:

1) догана;

2) звільнення.

Щодо атестації педагогічних працівників ДНЗ, які працюють не за фахом

У зв’язку з численними запитами щодо атестації педагогічних працівників ДНЗ, які працюють не за фахом, повідомляємо наступне. Педагогічні працівники з вищою освітою, які працюють у дошкільних навчальних закладах не за фахом та які пройшли підвищення кваліфікації, атестуються як такі, що мають відповідну освіту. Зазначену позицію було висвітлено у листі МОНУ від 19.12.2013 р. N 1/9-891.

Про зміну умов праці працівник повинен бути повідомлений не пізніше ніж за два місяці

Частиною третьою ст. 32 Кодексу законів про працю України (далі - КЗпП) встановлено, що у зв’язку із змінами в організації виробництва і праці допускається зміна істотних умов праці при продовженні роботи за тією ж спеціальністю, кваліфікацією чи посадою. Про зміну істотних умов праці - систем та розмірів оплати праці, пільг, режиму роботи, встановлення або скасування неповного робочого часу, суміщення професій, зміну розрядів і найменування посад та інших - працівник повинен бути повідомлений не пізніше ніж за два місяці.

Крім того, ст. 103 КЗпП встановлено, що про нові або зміну діючих умов оплати праці в бік погіршення власник або уповноважений ним орган повинен повідомити працівника не пізніш як за два місяці до їх запровадження або зміни.

П. 31 постанови Пленуму Верховного Суду України від 06.11.92 р. N 9 "Про практику розгляду судами трудових спорів" передбачено, якщо при розгляді трудового спору буде встановлено, що зміна істотних умов трудового договору проведена не у зв’язку зі зміною в організації виробництва і праці на підприємстві, в установі, організації, то така зміна з урахуванням конкретних обставин може бути визнана судом неправомірною з покладенням на власника або уповноважений ним орган обов'язку поновити працівникові попередні умови праці.

 

Встановлення випробування працівникові

Встановлення випробування працівникові

При укладенні трудового договору може бути обумовлене угодою сторін випробування з метою перевірки відповідності працівника роботі, яка йому доручається. Умова про випробування повинна бути застережена в наказі (розпорядженні) про прийняття на роботу.

В період випробування на працівників поширюється законодавство про працю.

Випробування не встановлюється при прийнятті на роботу: осіб, які не досягли вісімнадцяти років; молодих робітників після закінчення професійних навчально-виховних закладів; молодих спеціалістів після закінчення вищих навчальних закладів; осіб, звільнених у запас з військової чи альтернативної (невійськової) служби; інвалідів, направлених на роботу відповідно до рекомендації медико-соціальної експертизи; осіб, обраних на посаду; переможців конкурсного відбору на заміщення вакантної посади; осіб, які пройшли стажування при прийнятті на роботу з відривом від основної роботи; вагітних жінок; одиноких матерів, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда; осіб, з якими укладається строковий трудовий договір строком до 12 місяців; осіб на тимчасові та сезонні роботи; внутрішньо переміщених осіб. Випробування не встановлюється також при прийнятті на роботу в іншу місцевість і при переведенні на роботу на інше підприємство, в установу, організацію, а також в інших випадках, якщо це передбачено законодавством.

Строк випробування при прийнятті на роботу, якщо інше не встановлено законодавством України, не може перевищувати трьох місяців, а в окремих випадках, за погодженням з відповідним виборним органом первинної профспілкової організації, - шести місяців.

Строк випробування при прийнятті на роботу робітників не може перевищувати одного місяця.

До строку випробування не зараховуються дні, коли працівник фактично не працював, незалежно від причини.

Коли строк випробування закінчився, а працівник продовжує працювати, то він вважається таким, що витримав випробування, і наступне розірвання трудового договору допускається лише на загальних підставах.

Щодо проходження працівниками профілактичних медичних оглядів в приватних закладах охорони здоров’я

Щодо проходження працівниками профілактичних медичних оглядів в приватних закладах охорони здоров’яУ зв’язку зі зверненнями спілчан з питання правомірності допуску до роботи працівників, які пройшли профілактичні медичні огляди в приватних закладах охорони здоров’я, надаємо наступне роз’яснення.

Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 23 липня 2002 року № 280 «Щодо організації проведення обов’язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв і організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб» затверджено, Перелік необхідних обстежень лікарів-спеціалістів, видів клінічних, лабораторних та інших досліджень, що необхідні для проведення обов’язкових медичних оглядів, та періодичність їх проведення, Перелік протипоказань для роботи за професіями, визначеними в Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов’язковим профілактичним медичним оглядам, а також Правила проведення обов’язкових профілактичних медичних оглядів.

Згідно з п. 5 вищевказаних Правил медичні огляди проводяться закладами охорони здоров’я, які мають ліцензію на медичну практику та акредитаційний сертифікат. Перелік закладів охорони здоров'я, які за заявницьким принципом мають право проводити обов'язкові профілактичні медичні огляди, затверджується відповідно наказом Міністерства охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, структурних підрозділів з питань охорони здоров'я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій. У листі МОЗ України від 12.12.2012 року №3.15-58/5167/570 вказується про те, що профілактичний медичний огляд проводиться виключно у відповідності до обов'язкового обсягу досліджень та по закінченню готується висновок про стан здоров'я, що включає заключення усіх спеціалістів затвердженою комісією.

Таким чином, законодавством не передбачено обмежень щодо проходження обов’язкових профілактичних медичних оглядів в закладах озорони здоровя певного типу власності. Це означає, що працівник має право проходити обов’язковий профілактичний медичний огляд як в державних, комунальних, так і в приватних закладах охорони здоров’я.

Виплата пенсії особам, яким призначено пенсію відповідно до Закону України “Про наукову і науково-технічну діяльність” в період роботи

Особам, яким призначено пенсію відповідно до Закону України “Про наукову і науково-технічну діяльність”:

- пенсія, призначена особі після набрання чинностіЗаконом України"Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи" (після 01.10.2011р.) відповідно Закону України “Про наукову і науково-технічну діяльність” (крім інвалідів I та II груп, інвалідів війни III групи та учасників бойових дій, осіб, на яких поширюється дія пункту 1 статті 10 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту"), в період роботи на посадах, які дають право на призначення пенсії у порядку та на умовах, передбачених Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», виплачується в розмірі, обчисленому відповідно до Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування";

Правові аспекти звільнення працівника за вчинення аморального вчинку

Правові аспекти звільнення працівника за вчинення аморального вчинкуЗакон України “Про освіту” від 23 березня 1996 року в п. 1 ст. 54 передбачає, що педагогічною діяльністю можуть займатись особи з високими моральними якостями, які мають відповідну освіту, професійно-практичну підготовку, фізичний стан яких дозволяє виконувати службові обов’язки. Визначення аморального проступку в законі не надається і належить до категорії оціночних понять. Трудове законодавство не дає поняття аморального проступку. У широкому значенні аморальний проступок – це діяння, що порушує моральні підвалини суспільства, моральні цінності, які склалися в суспільстві.

Юридичні аспекти збору благодійних внесків і пожертв на потреби закладів освіти

Юридичні аспекти збору  благодійних внесків і пожертв на потреби закладів освітиПунктом 4 ст. 61 Закону України «Про освіту» визначено, що додатковими джерелами фінансування закладів освіти є в тому числі і добровільні грошові внески матеріальні цінності, одержані від підприємств, установ, організацій, окремих громадян; інші кошти.

Таким чином, надання батьками фінансової підтримки навчальним закладам не суперечить законодавству. При цьому важливо, щоб прийом благодійних внесків від фізичних і юридичних осіб здійснювався виключно на добровільній основі.

Засновниками благодійних організацій можуть бути дієздатні фізичні та юридичні особи, крім органів державної влади, органів місцевого самоврядування, інших юридичних осіб публічного права.

Реорганізація навчальних закладів: що повинен знати працівник, профактив, роботодавець?

Реорганізація навчальних закладів:  що повинен знати працівник, профактив, роботодавець?       Під час реорганізації навчальних закладів актуальними є питання збереження та захисту трудових, соціально-економічних прав освітян.

До Вашої уваги пропонується роз'яснення щодо порядку проведення реорганізації навчальних закладів, зокрема щодо дотримання норм законодавства про працю.

Право працівників управлінь освіти – державних службовців на викладацьку діяльність в основний робочий час

Новини, Трудові відносини | 18 листопада 2013

Право працівників управлінь освіти – державних службовців   на викладацьку діяльність в основний робочий час  Статтею 7 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» встановлені обмеження для державних службовців та посадових осіб органів місцевого самоврядування щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності.

Так, відповідно до пункту 1 частини 1 статті 7 вищезазначеного Закону особам, уповноваженим на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, забороняється займатися іншою оплачуваною діяльністю (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України.

Таким чином, працівники, які мають статус державного службовця, мають право суміщати державну службу з викладацькою роботою.

Жодних обмежень щодо часу виконання державними службовцями  викладацької роботи (в основний чи позаробочий час) ст.7 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» не містить.


ПОПУЛЯРНІ НОВИНИ

29.травня

Ювіляри 04.2020

ПРАВОВИЙ ЗАХИСТ:

ЗАКОНОПРОЕКТ №2681 ДОЦІЛЬНО ПОВЕРНУТИ НА ДООПРАЦЮВАННЯ - ВИСНОВОК ГНЕУ ВРУ Відповідь Мінсоцполітики щодо оздоровлення дітей під час пандемії COVID-19 ШАНОВНІ СПІЛЧАНИ! ТРИВАЄ ЗБІР ПІДПИСІВ ПРОТИ ЗАКОНОПРОЕКТУ №2681! Щодо організації роботи закладів дошкільної освіти під час карантину ПЕРЕВЕДЕННЯ ПЕДАГОГІВ НА СТРОКОВІ ТРУДОВІ ДОГОВОРИ - РОЗ'ЯСНЮЄ МОНУ ДО КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ ПОДАНО ПОЗОВ ЩОДО ДИСКРИМІНАЦІЇ ПЕДАГОГІВ ЗА ВІКОВОЮ ОЗНАКОЮ КМУ РЕКОМЕНДУЄ НЕ ЗВІЛЬНЯТИ ПРАЦІВНИКІВ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ ЗАКОН ПРО ЗАПОБІГАННЯ COVID-19: ВІДПУСТКА ПРАЦІВНИКАМ МОЖЕ НАДАВАТИСЯ ЗА ЇХ ЗГОДОЮ

БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК:

Про зміни в Порядку ведення касових операці