Авторизация| Регистрация

«Головне джерело натхнення – це здобутки моїх учнів»

«Головне джерело натхнення – це здобутки моїх учнів»
Сергій Олександрович Берендєєв – молодий педагог, активний профспілковий діяч, член Товариства молодих педагогів, – нещодавно повернувся з конференції «Молодий педагог в сучасній школі», що відбулася у Москві. 

Девіз: майстерність вчителя вимірюється кількістю учнів, які його перевершили.

Для мене учні – сенс мого життя.

Робота вчителя – поклик душі.

Три ознаки сучасного педагога: інновація, креативність, веселість.

Головне джерело натхнення і сили для вчителя: здобутки учнів.

Найбільша перевага педагогічної діяльності: можливість спілкуватися з молоддю та завжди самому залишатися молодим.

- Для сучасного суспільства чоловік у школі – це нонсенс. У Вас уже 7 років педагогічного стажу. Сергію Олександровичу, що Вас тримає у сучасній школі ?

- Я з дитинства мріяв стати вчителем. Що мене тут тримає? Точно не заробітна плата. Перше, це результат моєї праці, радість від спілкування з дітьми, досягнення моїх учнів. Мені дуже приємно, що багато дітей займають призові місця на олімпіадах і творчих конкурсах. Це найбільша мотивація залишатися в школі. Якщо чесно, працювати вчителем – важко і не кожен зможе тут затриматися.

- Діти, батьки та вчителі – це три кити, на яких тримається шкільна освіта. На що треба акцентувати увагу молодому вчителю для найкращого результату? 

- Зараз багато батьків більшість свого часу присвячують роботі. Тому часто доводиться не тільки навчати дітей, але й виховувати їх. Коли я пішов працювати вчителем, то одразу став класним керівником. Скажу чесно: виникає відчуття, що коли молодий вчитель приходить до школи, то там існують тільки проблемні класи. І дають їх саме молодим вчителям, мовляв, вони – молоді, справляться. Спільна мова з батьками – дуже важлива. Проте, якщо ти не знайдеш підхід до дитини, то затриматися у школі немає шансів.

-Якби вам випала нагода стати міністром освіти, що б ви змінили в першу чергу?

- По-перше, я зробив би профільне навчання дійсно профільним. На мою думку, до 9 класу освіта повинна бути загальна – діти отримують знання зі всіх предметів, а у 10-11 класі обирають лише ті предмети, які їм потрібні для вступу в університет. Зараз ситуація така, що діти у 10-11 класі повинні працювати на атестат і готуватися до ЗНО. Тому вони, зазвичай, роблять вибір: або ЗНО, або школа. По-друге, я б запровадив електронні підручники в школах. Це б розвантажило дитину, щоб вона не носила ці «кілометрові рюкзаки», та вирішило б проблему із зором (оскільки можна збільшувати текст до будь-якого розміру). Окрім того, збільшилася б цікавість учнів до предмету. І звісно, як міністр освіти, я б збільшив зарплатню вчителям. Вчителі – вони альтруїсти. Ті, хто не вчитель – вони отримали першу зарплатню і пішли, а ті, хто працюють далі – їх тримає не заробітна плата. Проте вчитель повинен жити достойно. Вчитель не повинен стати мільйонером, але він повинен мати кошти і на відпочинок, і на методичне забезпечення, і на житло.

- Що найважче для молодого педагога: психологічний момент чи є ще щось? 

- Для мене, як для молодого педагога, психологічних проблем взагалі не було. Коли ти зайшов у клас з дітьми, то тобі вже нічого не страшно. Треба було боятися, коли йшов навчатися на вчителя. Вразила перша заробітна плата. А ще те, що немає стимулу для розвитку молодого педагога. Це найбільша проблема. Не бачачи перспективи, вчитель йде зі школи. Саме через відсутність мотивації та підтримки. Для багатьох вчителів дуже болючим є квартирне питання. Для його вирішення я б запозичив досвід колег із Москви: коли молодий вчитель приходить до школи, йому виділяють службову квартиру, і якщо він 20 років пропрацював у школі – вона залишається за ним. Це дуже вагомий стимул. Вчитель знає, заради чого він працює.

- Що особисто для Вас дає членство у Профспілці?

- Дуже часто люди неправильно розуміють членство у Профспілці, вони завжди питають «Що для мене може зробити Профспілка?». Коли я вступав у цю організацію, у мене було одне питання: що я можу зробити для Профспілки? Вважаю, найважливішим у профспілковій діяльності є можливість захистити свої права і допомогти захистити тим, хто їх не знає. Коли минулого року я провів профспілковий урок, у дітей було одне запитання: де і коли я можу вступити у Профспілку, бо «вони мене захистять, я їм у цьому допоможу, і ми будемо формувати громадянське суспільство». Наприклад, Київська міська організація Профспілки, для мене як педагога, робить набагато більше, аніж міністерство. А повинно бути навпаки. Багато педагогів виходять із Профспілки, бо вважають, що вона повинна їм щось надати. Люди самі повинні проявляти ініціативу і разом щось робити. Профспілка завжди підтримає їх ідеї та допоможе втілити в життя.

- Ви нещодавно повернулися із конференції, яка проходила у Москві. Що основного Ви привезли від колег із закордону? Чи мають наші вчителі чим поділитися із освітянами з інших країн?

- Так, звичайно. Наприклад, профспілковий урок. Його ініціатором була Москва. Проте у нас цей процес набагато прогресивніший, оскільки ми піднімаємо актуальні теми, а у Москві це якось загальмувалося. Зараз ми з Олександром Яцунем обговорювали, що цікаво було б ввести конкурс на кращого знавця профспілкового руху. У нас є «Школа молодого педагога», «Товариство молодих педагогів»; у столиці Росії подібні проекти знаходяться на стадії розробки. Перевага Москви полягає у величезному фінансуванні, фантастичному матеріальному забезпеченні шкіл: у всіх навчальних закладах є мультимедійні дошки, кабінети-трансформери, повне забезпечення комп’ютерами, впроваджуються електронні книжки. У нас же існує безліч ідей. Прикро, що через відсутність підтримки з боку міністерства або відсутність фінансування, ми їдемо на конференцію, ділимося своїми ідеями, а вони реалізовуються за кордоном. Мені було не соромно, що нам є чим поділитися. Хочу подякувати Київській міській організації Профспілки і Головному управлінню освіти за підтримку участі у цій конференції. Надіюся, ця традиція продовжуватиметься, що дасть змогу нам обмінюватися досвідом із закордонними колегами.

 Спілкувалася Альона Романюк

 

По темі:



Інформація
Користувачі в групі Відвідувачі, не можуть залишати коментарі до цієї публікації.

ПОПУЛЯРНІ НОВИНИ

ПРАВОВИЙ ЗАХИСТ:

Щодо доплати за перевірку зошитів в підготовчому класі та підвищення посадових окладів Про здійснення відеозйомки та аудіозаписів у навчальному закладі Особливості застосування до працівників дисциплінарних стягнень Щодо атестації педагогічних працівників ДНЗ, які працюють не за фахом Про зміну умов праці працівник повинен бути повідомлений не пізніше ніж за два місяці Встановлення випробування працівникові Щодо проходження працівниками профілактичних медичних оглядів в приватних закладах охорони здоров’я Виплата пенсії особам, яким призначено пенсію відповідно до Закону України “Про наукову і науково-технічну діяльність” в період роботи