Авторизация| Регистрация

«Вчитель – це той, хто постійно вчиться», - Тамара Левченко

«Вчитель – це той, хто постійно вчиться», - Тамара ЛевченкоПедагогічний стаж – 45 років.
Нагороди – Нагрудний знак «Василь Сухомлинський», заслужений вчитель України.
Життєве кредо – Завжди у пошуку.
Перед молодим педагогом, який переступає поріг школи вже не як учень, а вчитель, виникає безліч запитань: як знайти спільну мову з дітьми, як їх зацікавити, як стати для них другом. Своїми рекомендаціями щодо вирішення цих проблем поділилася вчитель російської мови та літератури школи № 26 Солом’янського району Тамара Михайлівна Левченко.
З дитинства вона мріяла стати балериною, але через травму здійснити свою мрію так і не вдалося. Батько, щоб підтримати дочку сказав, що окрім балету, є ще інший світ. «Для мене цей світ – дитина. Свою професійну діяльність розпочала з безмежної любові до дитини. У мене не було навіть сумнівів, що я маю працювати в іншому місці. Можна обійтися без фахового предмету, але не можна бути без класу, тобто класного керівництва, бо це – головне. Клас – це те місце, де ти почуваєш себе потрібною, де можна поплакати, бо діти зрозуміють тебе набагато швидше, ніж дорослі. У кожному класі є ті учні, які змушують тебе завжди бути у формі
Перший урок молодої вчительки у школі № 26 розпочався з того, що зайшовши до класу, вона побачила перед собою витягнуті з-під парти довгі ноги учня, який сидів одразу біля дверей. Інші ж школярі зі здивуванням дивилися на нового педагога. Тамара Михайлівна не розгубилася і звернулася до дітей зі словами: «Неужели ко мне так никто и не подойдет, неужели никто не узнает как я хорошо танцую». Вона читала уривок зі сцени першого балу Наташі Ростової з роману Льва Толстого «Война и мир». Учні одразу вирівняли спини, а в очах загорівся вогник допитливості і загадковості. «Коли у класі запанувала тиша, я зрозуміла, що їх зацікавила. І більше нічого не треба було говорити чи щось пояснювати», - каже Тамара Михайлівна.
За часів радянської влади вчителька викладала російську мову і літературу. У ті часи були обмеження стосовно партійності. «Мені казали, якщо не станеш членом партії, ми заберемо літературу у старших класах», - згадує Тамара Левченко. Нині вона із захопленням дивиться на дітей і молодих вчителів, бо вони щасливі, що мають власну думку. «Проте вчитель повинен усвідомлювати, що у його професії є певні обмеження. Наприклад, якщо я вимагаю від дітей взимку мати змінне взуття, то я сама повинна перезуватися. Якщо я кажу дітям, що смалити – це шкідливо, то я не роблю цього сама. А у деяких існує подвійна психологія: в школі ведуть себе по-одному, а за її межами – по-іншому. Вчитель не повинен мати «подвійне обличчя», - зазначає вчителька.
Молодим педагогам Тамара Левченко радить:
·        Визначити тему свого життя. Це та тема, яка притаманна душі вчителя. Моя тема – це пам’ять. Пам’ять – це та категорія, яка відрізняє нас від всіх інших створінь. Відбери в людини пам’ять і вона – рослина. Для мене ця тема реалізовується у двох вимірах – це театр «Пам’ять», який пропагує доброту та музей пам’яті захисників Брестської фортеці.
·        Не соромитися бути учнем. Часто діти мені розповідають те, про що я не знаю . І тоді їм кажу: «Я так вдячна, що ви мені про це розповіли». Адже потрібно усвідомлювати, що нині учні володіють сучасними технологіями краще, ніж старше покоління. А я, в свою чергу, розповідаю їм про те, що вони не знають чи не розуміють.
·        Підпорядкувати все добру. Дітей потрібно вчити добру. У моєму класі за вікном висить годівничка для синичок. Я купую для них сало, а діти насіння.
·        Ніколи нікого не підводити. Для вчителя головними мають бути слова: «Мені не можна не прийти, я ж обіцяла».
·        Пам’ятати, що вчитель – це той, який постійно вчиться.
·        Мати записник.Він потрібен не для того, щоб записати о котрій годині буде нарада. До записника необхідно занотовувати цікаві думки, але не лише свої, а й учнів. Записник занотовує думку.
·        Дотримуватися певного режиму роботи. Мої колеги часто дивуються, як ти все встигаєш. Я встаю о 4.30. Підгодовлюю бродяжок. Потім годую вдома свою кицьку Маркізу. Після цього сідаю перевіряти зошити. Я маю робити це на світлу голову, тому що це світлі діти. Учні дуже люблять мої зошити, бо я там пишу: «молодець», «ах ти, ледар», «прогуляв», «ай-яй» і т.п. Має бути чітко запрограмована турбота про здоров’я: необхідно обов’язково поснідати... Потім йду на роботу, радію від того, що йду до школи. Діти дивляться з яким настроєм я приходжу, від цього багато чого залежить.
·        Нікому не заздрити і не задавати дурних питань. Дурні питання – це ті, які стосуються особистого життя. Я ніколи не даю написати твір на тему: «Мій вихідний день», «Моя мама», «Мій тато». Оскільки тато може пити, вихідний день – у бійці, а мама…Я даю питання про метелика, про листочок, який росте на дереві і т.п. Сьогодні все особисте стало нормативним, але є речі до яких необхідно ставитися як до кришталевої вази і не дай боже її розбити.
·        Ніколи не соромитися підходити до людини, якій довіряєш. Я була головою первинки у школі. Вчителі часто до мене приходили зі своїми проблемами. Напевно це тому, що у своєму житті керуюся словами батька: «Якщо тобі людина довірилася і щось розповіла, попросивши про це нікому не казати, отже, це – табу». Найчастіше до мене звертаються з питаннями, які виникають у класі стосовно поведінки учнів та вирішення конфліктних ситуацій.
·        Вміти радіти за когось. Коли до класу приходить нова дитина, я часто запитую своїх учнів: «Хто з вас прийшов додому і з радістю сказав батькам про те, що у класі з’явилася розумна дівчинка?». ..Одного разу до мене підійшов учень, який був задоволений, що отримав 7 балів з мого предмета. А я йому відповіла: «Це не був мій подарунок, ти досяг цього власними зусиллями».
·        Шанувати чужий час. Не запізнюватися.
·        Викликати в учня бажання зрозуміти щось.
Спілкувалася Катерина Покляцька

По темі:



Інформація
Користувачі в групі Відвідувачі, не можуть залишати коментарі до цієї публікації.

ДИТЯЧИЙ ВІДПОЧИНОК 2018

ПОПУЛЯРНІ НОВИНИ

ПРАВОВИЙ ЗАХИСТ:

Щодо доплати за перевірку зошитів в підготовчому класі та підвищення посадових окладів Про здійснення відеозйомки та аудіозаписів у навчальному закладі Особливості застосування до працівників дисциплінарних стягнень Щодо атестації педагогічних працівників ДНЗ, які працюють не за фахом Про зміну умов праці працівник повинен бути повідомлений не пізніше ніж за два місяці Встановлення випробування працівникові Щодо проходження працівниками профілактичних медичних оглядів в приватних закладах охорони здоров’я Виплата пенсії особам, яким призначено пенсію відповідно до Закону України “Про наукову і науково-технічну діяльність” в період роботи

БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК:

Про зміни в Порядку ведення касових операці