Авторизация| Регистрация

«Я працюю не заради слави», – Ніна Рожко

«Я працюю не заради слави», – Ніна РожкоСвятошинський район завжди пишався жінками, які своєю діяльністю сприяють розвитку усіх сфер суспільного життя, є неформальними лідерами в різних галузях, беруть активну участь у державотворчому процесі, суспільному та громадському житті міста.

Однією з таких жінок є завідуюча ДНЗ № 219 Ніна Рожко, яка цього року стала переможницею міської конкурсної програми «Киянка року» у номінації «Жінка-берегиня».

Свою трудову діяльність вона починала з вихователя дошкільного навчального закладу № 761, потім працювала завідуючою дошкільного навчального закладу № 594, а з 1998 року працює завідуючою ДНЗ № 219для дітей з порушенням зору та інтелекту. Вона має дві вищі освіти, а зараз навчається в аспірантурі за спеціальністю «тифлопедагогіка».

Які ж особливості діяльності у ДНЗ № 219 та специфіка його роботи розповідає директор закладу Ніна Рожко.

Ніно Миколаївно, розкажіть про свої функціональні обов’язки.

Я працюю не лише директором цього дошкільного навчального закладу, але й з 2005 по 2010 роки очолювала осередок Асоціації тифлопедагогів міста Києва, а з червня 2010 року стала віце-президентом Всеукраїнської громадської організації «Асоціація тифлопедагогів України». Беру активну участь у роботі організації, що займається проблемами дітей з порушенням зору, відвідую семінари та лекції як для дорослих, так і для дітей. Тісно співпрацюємо з Інститутом корекційної педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Їхні студенти постійно проходять у нашому навчальному закладі практику, починаючи від вступної лекції і закінчуючи державними екзаменами на базі нашого дошкільного закладу. Ми привчаємо їх до цієї роботи, надаємо їм можливості попрацювати у сфері спеціальної дошкільної освіти з дітьми з проблемами зору і психіки. Я постійно працюю рецензентом програм для дітей з порушенням зору, також даю свої методичні рекомендації для цих програм.

Скільки працює дитсадочків для дітей з порушенням зору у місті Києві?

У кожному районі столиці є такі дитсадочки. Якщо їх немає, то є спеціальні групи для дітей з порушенням зору.

Як функціонує ДНЗ № 219?

У кожній групі нашого ДНЗ працює два вихователі та один тифлопедагог. У нас є інструктор з фізкультури, психолог, музичні керівники, лікар-офтальмолог, працює тифлокомплекс. У нас працює 11 груп, 10 звичайних і одна – короткотривала для лікування і навчання дітей. У нас працює також одна група з цілодобовим перебуванням для зручності батьків.

На сьогоднішній день у нас перебуває 165 дітей, з них 80% на даний момент мають глибоке порушення зору і лише 20% незначне порушення, але вони теж потребують лікування.

Ви сказали, що у вас є тифлокомплекс, як він працює?

У минулому році змогли придбати апарат для лікування дітей з глибоким порушенням зору – амбліокор. Це апарат, який застосовується при всіх випадках стабільного зниження гостроти зору. Пацієнт дивиться фільм або мультфільм на екрані, а в цей час за допомогою спеціальних датчиків знімається інформація про роботу очей, одночасно фіксуючи енцефалограму мозку. При цьому зображення на екрані зберігається тільки під час "правильного" зору і зникає, як тільки воно перестає бути чітким. Таким чином, прилад як би примушує мозок підсвідомо скорочувати періоди неконтрастного зору. Подібний підхід оптимізує роботу нейронів зорової кори головного мозку, а зір при цьому істотно поліпшується. Лікуємо діток за допомогою апарату «Струмочок», який використовується для зняття напруги з внутрішньоочного м'яза, а також лікування та стабілізації короткозорості. Під час такого тренування пацієнт дивиться по черзі правим і лівим оком на букви і предмети, які з'являються на різній відстані. Також є чимало інших різних апаратів та комп’ютерних програм, які допомагають дітям з порушенням зору.

Чи співпрацює ДНЗ № 219 із навчальними закладами інших країн світу?

На баз нашого дошкільного закладу постійно відбуваються семінари. Три роки тому у нашому закладі проходили практику практичні психологи із Німеччини. У лютому місяці нас відвідали представники зі штату Техас. Перший обмін із Туреччиною та Польщею у нас проводився за сприяння Департаменту освіти і науки, молоді та спорту КМДА. Ми відвідували їхні дошкільні навчальні заклади, а вони наші. Хочу зазначити, що у нас в Україні налагоджено лікувальний процес та харчування дітей набагато краще. Наприклад, у Стамбулі немає спеціалізованих дошкільних закладів, з дітьми з порушенням зору працюють соціальні педагоги. У Польщі те ж саме. У нас були американці і вони зауважили, що у нашій країні набагато краще ведеться робота із такими дітьми.

Яке ваше життєве кредо?

Я працюю не заради слави. Коли я стала відвідувати інтернати, різні заходи, присвячені проблемам із порушенням зору у дітей і дорослих, то зрозуміла, що це найскладніші проблеми. По життю керуюся таким життєвим кредо якщо нам не зарахується на цьому світі, то всі наші добрі справи обов’язково буде враховано на тому світі.

Спілкувалася Катерина Покляцька

По темі:



Інформація
Користувачі в групі Відвідувачі, не можуть залишати коментарі до цієї публікації.

ПОПУЛЯРНІ НОВИНИ

ПРАВОВИЙ ЗАХИСТ:

Про здійснення відеозйомки та аудіозаписів у навчальному закладі Особливості застосування до працівників дисциплінарних стягнень Щодо атестації педагогічних працівників ДНЗ, які працюють не за фахом Про зміну умов праці працівник повинен бути повідомлений не пізніше ніж за два місяці Встановлення випробування працівникові Щодо проходження працівниками профілактичних медичних оглядів в приватних закладах охорони здоров’я Виплата пенсії особам, яким призначено пенсію відповідно до Закону України “Про наукову і науково-технічну діяльність” в період роботи Правові аспекти звільнення працівника за вчинення аморального вчинку