Авторизация| Регистрация

«Директор – це менеджер і вчитель одночасно», - Лариса Переймибіда

«Директор – це менеджер і вчитель одночасно», - Лариса ПереймибідаУ цьому році у сфері освіти столиці відбулися певні зміни в управлінні навчальними закладами шляхом впровадження конкурсного відбору на заміщення посад директорів загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладів міста Києва.

Редакція інформаційного вісника «Єдність» дізнавалася в новообраної директорки медичної гімназії № 33 Голосіївського району м. Києва Лариси Валентинівни Переймибіди як проходив відбір, які етапи конкурсу довелося пройти кандидатам та з яким труднощами зіштовхнулися претенденти.

- Ларисо Валентинівно, звідки Ви дізналися про конкурсний відбір на заміщення посад директорів загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладів міста Києва?

- Про відбір дізналася із сайту Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради. Оскільки я знала, що попередня директорка медичної гімназії № 33 буде закінчувати свою трудову діяльність на цій посаді, вирішила спробувати свої сили.

 

- Наскільки відомо, претенденти мали право обирати навчальний заклад, в якому вони б хотіли зайняти посаду директора. Чому обрали саме медичну гімназію № 33.

Я мала безпосереднє відношення до гімназії. Адже 13 попередніх років працювала заступником директора Українського медичного ліцею Національного медичного університету ім. О. О. Богомольця. Деякі класи ліцею орендували приміщення у медичній гімназії, і я працювала тут викладачем української мови та літератури. Адже за фахом я філолог. Тому усі ці роки я співпереживала і жила одним життям з колективом гімназії, який час від часу змінювався.

 

- Як проходив конкурс?

Конкурс проходив у три етапи. Перший етап – це написання есе на тему «Чому я хочу бути директором?», де потрібно було ще й пояснити чому прагну стати директором саме медичної гімназії № 33. Другий етап мав на меті знайомство з колективом навчального закладу. Скажу, що на цьому етапі мені пощастило більше, ніж іншим претендентам. Адже майже весь колектив медичної гімназії вже знала. І третій етап, фінальний, полягав у презентації концепції розвитку того навчального закладу, який учасники хотіли очолити.

 

- При першому етапі відбору необхідно було написати есе «Чому я хочу бути директором?». І чому ж у Вас виникло таке бажання?

 

Не можу сказати, що у мене були амбіції стати директором будь-якого навчального закладу, але було бажання очолити саме медичну гімназію і працювати з цим колективом. Тому що ці два колективи об’єднує одне слово – медицина. Маю вже чимало напрацювань у цій сфері. А саме – досвід співпраці щодо зміцнення науково-методичного зв’язку кафедр медичної гімназії з відповідними структурними підрозділами Національного медичного університету імені О.О. Богомольця.

Тому вирішила, що у мене не забракне сил і вистачить завзяття, щоб налагодити профільну підготовку саме в цій медичній гімназії.

 

- Ви сказали, що Ваш теперішній і минулий колективи об’єднує одне слово – медицина. Яким саме чином? Адже за фахом Ви філолог.

У мене дві вищі освіти. Перша – філологічна, а друга – фармацевтична. У 2008 році успішно захистила дисертацію і стала кандидатом педагогічних наук. Тема моєї дисертації «Організаційні засади діяльності педагогічного колективу з розвитку деонтологічної культури» безпосередньо пов’язана з медициною і з педагогікою. У ній досліджувалися проблеми деонтології як науки про належне. Це досить цікава тема, яку я хотіла б продовжити досліджувати, адже саме педагогічний колектив медичної гімназії може забезпечити професійний саморозвиток майбутніх лікарів та підготовку їх до навчання у вищому медичному навчальному закладі. Можливо, це зависокі цілі, але не дарма Григорій Сковорода говорив: «Бери вершину і матимеш середину».

- Що для Вас було найважчим під час відбору?

Я не можу сказати, що були якісь труднощі. Тому що вчитель, адміністратор – це люди, яких екзаменують кожного дня і учні, і батьки, і педагогічний колектив. Скоріше був внутрішній страх, тому що такий відбір проводився вперше. Я звикла ставити перед собою ціль і досягати її. Мені, мабуть, було б соромно і перед колективом, з якого я пішла, і в який я приходжу, що я чогось не досягла.

 

- Що ви прагнете змінити?

Медична гімназія № 33, в яку мене призначили керівником – це загальноосвітній навчальний заклад з поглибленим вивченням окремих предметів біологічного, хімічного профілів. Гімназія має поважну історію, педагогічні традиції, унікальну і відпрацьовану систему роботи з учнями та вчителями. Переконана, що разом із педколективом гімназії ми повинні пройти свій шлях і знайти відповіді на виклики часу, сформувати систему освіти, яка активно розвивається разом із суспільством, не є інертною по відношенню до тих змін, які відбуваються в соціумі.

За місяць, звичайно, важко щось змінити. Але оскільки директорів призначили за строковою угодою на рік, то сподіваюся, що за цей час зможу виконати ті завдання, які перед собою поставила. По-перше, хочу залучити до співпраці якомога більше педагогів з НМУ імені О.О. Богомольця. Це викладачі, які найбільш наближені до медицини. Вони, можливо, ставитимуть більші вимоги перед учнями, які обиратимуть медичну професію. На даному етапі змогла залучити вже викладачів з кафедр хімії, фізики та латинської мови НМУ імені О.О. Богомольця. За моєї ініціативи з’явився новий гурток «Основи масажу». Ще працюємо над розробкою сайту, де буде відображатися життя гімназії.

 

- Як налагоджена співпраця з профспілковим комітетом навчального закладу?

У нас працює профспілковий комітет, який завжди переймається проблемними питанням вчителів і допомагає їх вирішувати. Надалі плануємо розширювати співпрацю, створивши платформу для обміну думками та ідеями.

 

- Незабаром в Україні відзначатиметься День працівників освіти. Що б Ви могли побажати колегам та які поради дати людям, які планують брати участь у подібних відборах?

Перш за все, нічого не боятися. Треба завжди відстоювати свою думку. Вчителі – це передові люди, які цікавляться різними нововведеннями та реформами. Вони їх завжди підтримують, бо прагнуть змінити щось у цьому житті. Тому потрібно бути наполегливими, ні перед чим не відступати і не лякатися жодних випробувань. Крім того, потрібно пам’ятати, що коли ти стаєш керівником навчального закладу, у тебе з’являється стільки нових обов’язків, що в перші дні здається забуваєш, що ти вчитель. Кажу з власного досвіду. А мені дуже хочеться поєднувати роботу директора і вчителя. Директор для свого колективу має бути не лише людиною, яка керує ними, але й паралельно займається викладацькою діяльністю. Тому майбутні претенденти мають пам’ятати, що директор – це менеджер і вчитель одночасно. А головне вірити в свої сили. Успіхів всім!

Спілкувалася Катерина Покляцька

По темі:



Інформація
Користувачі в групі Відвідувачі, не можуть залишати коментарі до цієї публікації.

ПОПУЛЯРНІ НОВИНИ

ПРАВОВИЙ ЗАХИСТ:

Про здійснення відеозйомки та аудіозаписів у навчальному закладі Особливості застосування до працівників дисциплінарних стягнень Щодо атестації педагогічних працівників ДНЗ, які працюють не за фахом Про зміну умов праці працівник повинен бути повідомлений не пізніше ніж за два місяці Встановлення випробування працівникові Щодо проходження працівниками профілактичних медичних оглядів в приватних закладах охорони здоров’я Виплата пенсії особам, яким призначено пенсію відповідно до Закону України “Про наукову і науково-технічну діяльність” в період роботи Правові аспекти звільнення працівника за вчинення аморального вчинку