Авторизация| Регистрация

«Професія обрала мене сама», – Марія Берізко

«Професія обрала мене сама», – Марія БерізкоСьогодні все менше молодих педагогів планує йти працювати у загальноосвітні навчальні заклади. Чи дійсно це так розповість Марія Ігорівна Берізко, магістр 1-го року навчання Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка за спеціальністю «Початкова освіта».

- Чому вирішили пов’язати своє життя із педагогічною діяльністю?

Спочатку не планувала пов’язувати своє життя з педагогічною діяльністю. Оскільки бачила як важко доводиться батькам, які працюють вчителями. Мама, вчитель вищої категорії, працює у початкових класах і має 25-річний стаж. Батько навчався разом з мамою в педагогічному інституті, він працює методистом міського відділу освіти і є головою профспілки освітян у місті Булехові Івано-Франківської області. Навчаючись в одинадцятому класі, я дуже довго не могла визначитися з вибором професії. Спочатку я хотіла бути художником, потім археологом, журналістом, згодом думала, що буду займатися літературною творчістю, але професія обрала мене сама. Мама порекомендувала подати документи до Київського університету імені Бориса Грінченка в педагогічний інститут за спеціальністю початкова освіта. І так склалося, що я поступила до цього навчального закладу і мені сподобалося.

- Ви лише навчаєтеся чи ще десь працюєте?

Вступивши до вищого навчального закладу, почала розвиватися у цій професії. Стала членом національної скаутської організації «Пласт» у Києві. Зараз у мене на вихованні є 12 дівчаток, наш загін називається «Рій зозуль». Ми з ними зустрічаємося кожного тижня, а влітку їдемо у табори.

Працювала в українському дитячому центрі «Мудрагелик», потім викладала англійську у школі англійської мови «Green Country», зараз викладаю англійську у спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів № 53 з поглибленим вивченням німецької мови, а також працюю у Креативній Міжнародній Дитячій Школі вчителем англійської мови.

- Чому викладаєте англійську, адже ви навчаєтеся за спеціальністю початкова освіта?

Коли ми вступали до вишу, нам сказали, що англійська й інформатика йдуть як обов’язкові предмети, тобто ми, як вчителі початкових класів, теж маємо право викладати англійську мову. У нас викладається англійська на дуже високому рівні.

- Які ваші враження від проведення вами першого уроку?

- Коли почала проводити урок, то спочатку було страшно. Вчителька учнів 2-го класу розмовляла з ними на підвищених тонах. Тому коли я почала з ними говорити спокійно, вони мене спочатку не сприймали. Почалося порушення дисципліни. У мене перший урок був не дуже вдалий, я не досягла мети, розчарувалася і сказала, що з мене педагога не вийде. Але я почала працювати над собою, надалі проводила хороші уроки і мала позитивні відгуки від учителів.

- На вашу думку, що уособлює професія вчителя?

- Вчитель має любити свою професію. Усвідомлювати, що має йти на жертви. Наприклад, жертвувати своїм часом. Багато людей приходить з роботи додому і займається своїми справами, а вчитель має підготуватися до уроків. Він має розвиватися і бути готовим до самоосвіти, націленим на результат, бути мобільним і завжди готовим до змін.

- Чи плануєте пов’язувати життя з освітою?

- Планую. Оскільки чим більше я в цій сфері працюю, тим більше дізнаюся і тим більше переймаюся за долю освіти. У мене навіть є мрія відкрити свою власну школу. Була в Британії і порівняла систему освіти. У них величезне розмаїття гуртків. Учні встають дуже рано – о 5 ранку. О 7-й годині вони вже в школі, а о 20 годині вже сплять.

Школи мають достатнє матеріально-технічне забезпечення, і вчителям не потрібно витрачати гроші на будь-які додаткові матеріали. Їхні вчителі кажуть, що у них є все і навіть більше.

- Як виникла ідея відкрити власну школу?

- Ідея зародилася спонтанно. Працюючи у різних навчальних закладах, бачила, що потрібно для вчителів, для дітей. Я б хотіла показувати як потрібно працювати вчителям з дітьми на власному прикладі. Ділитися своїми секретами роботи. У нас часто буває, що директор керує навчальним закладом, але не бере участі у навчальному процесі. Я хочу, щоб моя школа була ідеальною. Я усвідомлюю, що це важко, адже необхідно знайти приміщення, спонсорів і т.п. Я хочу бачити у цій школі людей, які люблять дітей. Навчитися можна всього, було б бажання.

- Чи потрібно оцінювати дітей у початковій школі ?

- Має бути заохочення і мотивація дітей. Діти мають бачити свій «ріст». Проте не потрібно надавати значенню лише оцінкам, має бути внутрішня мотивація. Оцінка має бути приємним бонусом. Оцінка показує контроль знань. Оскільки якщо не буде цього контролю, то діти можуть подумати, що завдання можна і не виконувати.

- Чи плануєте йти працювати у державну школу?

 - Чесно кажучи ні. Адже жити в Києві за таку зарплату нереально. Немає мотивації. Працюючи репетитором, можна заробити набагато більше. Я вірю, що наш Міністр освіти і науки України якось змінить ситуацію, і все ж таки вчителі отримуватимуть хороші зарплати. Директор нашого Інституту неодноразово наголошує на питанні заробітної плати для вчителів.

На сьогоднішній день з 25 студентів у моїй групі у державних школах працює всього 4 людини. Інші працюють репетиторами, нянею, вчителем в приватній школі, хореографом.

- На вашу думку, які мають бути створені умови для вчителів?

- Мають бути смарт-технології. Бо коли ти виходиш до дошки з крейдою і чіпляєш якісь малюночки на дошку, а діти сидять з айпадами, телефонами і т.п., їм стає нецікаво. У школярів втрачається інтерес до навчання. Зараз існує чимало електронних програм для вивчення різних предметів, які варто використовувати, тому що це збільшує інтерес та мотивацію до навчання. У класі має бути не більше 15 дітей, а не 40, як це часто буває. Для вчителя має бути можливість проводити уроки не тільки у класі, але й у спеціалізованій лабораторії, на природі тощо.

Спілкувалася Катерина Покляцька

По темі:



Інформація
Користувачі в групі Відвідувачі, не можуть залишати коментарі до цієї публікації.

ПОПУЛЯРНІ НОВИНИ

ПРАВОВИЙ ЗАХИСТ:

Про здійснення відеозйомки та аудіозаписів у навчальному закладі Особливості застосування до працівників дисциплінарних стягнень Щодо атестації педагогічних працівників ДНЗ, які працюють не за фахом Про зміну умов праці працівник повинен бути повідомлений не пізніше ніж за два місяці Встановлення випробування працівникові Щодо проходження працівниками профілактичних медичних оглядів в приватних закладах охорони здоров’я Виплата пенсії особам, яким призначено пенсію відповідно до Закону України “Про наукову і науково-технічну діяльність” в період роботи Правові аспекти звільнення працівника за вчинення аморального вчинку