Авторизація|

Відповідають фахівці соціального страхування

24 вересня 2012,Публікації » Новини

Відповідають фахівці соціального страхуванняПитання 1.

Працівниця підприємства навчається в закладі освіти заочно, у зв’язку з написанням дипломної роботи їй було надано учбову відпустку та виплачено відпускні. У період такої відпуски вона надала листок непрацездатності по вагітності та пологах. Яким чином надається допомога за листком непрацездатності?

Відповідь.

Для підготовки дипломного проекту студенти заочної форми навчання мають право на учбову відпустку (п. 4 ч. 1 Закону України «Про відпустки»), яка відповідно до ст. 23 Закону надається за рахунок підприємства.

Допомога по вагітності та пологах згідно ст. 38 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18.01.2001 року № 2240-ІІІ надається застрахованій особі  за весь період відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами за рахунок коштів фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Але надання допомоги по вагітності в період перебування застрахованої особи у відпустці у зв’язку з навчанням чинним законодавством не передбачено. Таким чином, бухгалтерія підприємства повинна здійснити перерахунок відпускних та нарахувати за цей період допомогу по вагітності та пологах.

Питання 2.

Працівник підприємства знаходився на лікарняному в період, коли підприємство – основне місце роботи – було реорганізовано. Продовження листків непрацездатності, які він надав до бухгалтерії підприємства були виписані на стару назву підприємства. Чи може бухгалтерія нараховувати невиправлені листки непрацездатності?

Відповідь.

Відповідно до ст. 50 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18.01.2001 року № 2240-ІІІ у разі реорганізації (ліквідації) підприємства, установи, організації матеріальне забезпечення за страховими випадками, які настали до їх реорганізації  ліквідації), виплачується застрахованим особам правонаступником, а в разі відсутності правонаступника – виконавчою дирекцією Фонду за місцем обліку ліквідованого підприємства.

Частиною 3 ст. 36 Кодексу законів про працю України передбачено, що у випадку зміни власника підприємства, а також у разі його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівника продовжується. До трудових книжок таких працівників вноситься лише запис: «Підприємство «назва» з такого-то числа реорганізовано у «назва»» за аналогією з перейменуванням підприємства (п. 2.15 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників).

Отже, якщо під час реорганізації підприємства деякі застраховані особи продовжують хворіти, то при наданні матеріального забезпечення таким особам виправлення назви підприємства у листках непрацездатності проводити не потрібно.

Голосіївська міжрайонна
виконавча дирекція ФСС з ТВП

По темі:



Інформація
Користувачі в групі Відвідувачі, не можуть залишати коментарі до цієї публікації.

ДИТЯЧИЙ ВІДПОЧИНОК 2019

ПОПУЛЯРНІ НОВИНИ

ПРАВОВИЙ ЗАХИСТ:

Коментар до рішення Конституційного Суду України щодо віку для виходу на пенсію за вислугу років Щодо доплати за перевірку зошитів в підготовчому класі та підвищення посадових окладів Про здійснення відеозйомки та аудіозаписів у навчальному закладі Особливості застосування до працівників дисциплінарних стягнень Щодо атестації педагогічних працівників ДНЗ, які працюють не за фахом Про зміну умов праці працівник повинен бути повідомлений не пізніше ніж за два місяці Встановлення випробування працівникові Щодо проходження працівниками профілактичних медичних оглядів в приватних закладах охорони здоров’я

БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК:

Про зміни в Порядку ведення касових операці