Авторизация| Регистрация

Про стан та проблеми фінансування освіти і науки в Україні

17 листопада 2016,Публікації » Новини

Про стан та проблеми фінансування освіти і науки в Україні16 листопада 2016 року, відбулися парламентські слухання на тему: «Про стан та проблеми фінансування освіти і науки в Україні».

Проведення парламентських слухань сприятиме визначенню основних стратегічних принципів фінансування освіти і науки в України та їх законодавчого забезпечення, ключових завдань органів державної влади України, місцевого самоврядування та громадянського суспільства щодо забезпечення ефективного вирішення порушених питань з урахуванням кращого світового досвіду.

Участь у роботі взяли народні депутати України, керівники Уряду України, представники Адміністрації Президента України, Ради національної безпеки і оборони України, керівники і представники місцевих органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, національних академій наук, національних університетів, працівники наукових установ, навчальних закладів різного рівня, представники професійних спілок та асоціацій науковців і освітян, бізнесу, громадських організацій і преси. Загалом понад 400 осіб з усієї України.

Профспілку працівників освіти і науки України представляли Голова Профспілки працівників освіти і науки України Георгій Труханов, заступники Голови Профспілки Сергій Романюк, Любов Гарбаренко, Сергій Пугачов, Ольга Чабанюк, голови та представники територіальних організацій Профспілки.

Предметом обговорення стали нагальні проблеми фінансування галузей освіти і науки та пошук шляхів їх вирішення, зокрема, питання дотримання законодавства щодо фінансування освіти і науки в країні; незадовільний стан фінансування дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної та вищої освіти; вкрай низьке фінансування вітчизняної науки, що призводить до руйнації наукових шкіл, скорочення науковців, відтоку молодих спеціалістів і науковців з наукової сфери, у тому числі за кордон; соціальний статус освітян і науковців, рівень оплати їх праці.

Відкриваючи парламентські слухання, заступник Голови Верховної Ради Оксана Сироїд наголосила на тому, що вчасність обговорення цього питання важко заперечити. «Освіта й наука в Україні завжди фінансувалися за залишковим принципом. Освіта, передусім середня – це питання національної безпеки. Від якості освіти залежить, чи матимемо ми державу», – зазначила вона.

За словами міністра освіти й науки України Лілії Гриневич, розбудова нації, державотворення мають не просто відображатися в освіті й науці. «Освіта й наука повинні задавати тон цим процесам. Наше завдання – забезпечити подолання нерівності у фінансуванні галузі», – наголосила вона і додала, що останні десять років бюджет освітньої галузі був бюджетом існування, а не розвитку.

На думку першого заступника голови Комітету з питань науки і освіти Олександра Співаковського, «до причин, що негативно впливають на розвиток системи освіти в Україні, насамперед відносять недостатній рівень фінансування освітньої галузі та неефективне використання наявних ресурсів, недосконале правове забезпечення, застарілу матеріально-технічну базу, високу вартість кредитування, несприятливий інвестиційний клімат, відтік мізків закордон тощо. За його словами, «у 2016 році бюджетна забезпеченість одного учня в Україні складає близько 9,3-10 тисяч гривень, що у доларовому еквіваленті відповідає майже 350-400 доларів США, тоді як у Європі цей показник становить 6,8 тисяч євро».

Упродовж останніх років на освіту Україна витрачає з бюджету різних рівнів, включно із спеціальними фондами, які наповнюються платежами юридичних та фізичних осіб, приблизно 5,3 % валового внутрішнього продукту, а видатки на освіту з Державного бюджету не перевищують 3% ВВП.

Голова Профспілки працівників освіти і науки України Георгій Труханов у своєму виступі підкреслив, що якісна освіта неможлива без належного фінансування. Освітяни оцінюють його як «незадовільно», бо обсяги не відповідають державним гарантіям.

Заробітна плата українських освітян є найнижчою у Європі. Ставка заробітної плати вчителя найвищої кваліфікації ледь перевищує 100 доларів. Асигнування в таких обсягах забезпечують лише 40% потреби на оплату праці, часткове фінансування навчальних закладів за житлово-комунальні послуги, оплата за які у ВНЗ здійснюється виключно за рахунок власних коштів.

Георгій Труханов наголосив, що Профспілка підтримує наміри встановити в новому законі про освіту гарантію, що найнижчий розмір посадового окладу педагога має бути на рівні трьох мінімальних заробітних плат, але реальних, а не тих, які Уряд декларує з 1 січня 2017 року на рівні 3200 гривень, включаючи усі доплати. Реалізація таких норм забезпечила б й підвищення в подальшому тих мізерних пенсій, які отримує вчительство.

«Збільшення фінансування освіти потребує переходу до більш справедливої системи оподаткування, запровадження прогресивних податків, боротьби з ухиленням від їх сплати, закриття податкових лазівок, – сказав очільник Профспілки.

Проведення парламентських слухань сприятиме визначенню основних стратегічних принципів фінансування освіти і науки в України та їх законодавчого забезпечення, ключових завдань органів державної влади України, місцевого самоврядування та громадянського суспільства щодо забезпечення ефективного вирішення порушених питань з урахуванням кращого світового досвіду.

Підсумком роботи парламентських слухань стали Рекомендації, які будуть подані на затвердження Верховної Ради України.

За матеріалами ЦК Профспілки

По темі:



Інформація
Користувачі в групі Відвідувачі, не можуть залишати коментарі до цієї публікації.

ПОПУЛЯРНІ НОВИНИ

ПРАВОВИЙ ЗАХИСТ:

Особливості застосування до працівників дисциплінарних стягнень Щодо атестації педагогічних працівників ДНЗ, які працюють не за фахом Про зміну умов праці працівник повинен бути повідомлений не пізніше ніж за два місяці Встановлення випробування працівникові Про здійснення відеозйомки та аудіозаписів у навчальному закладі Щодо проходження працівниками профілактичних медичних оглядів в приватних закладах охорони здоров’я Виплата пенсії особам, яким призначено пенсію відповідно до Закону України “Про наукову і науково-технічну діяльність” в період роботи Правові аспекти звільнення працівника за вчинення аморального вчинку