Авторизація|

Щодо платних послуг у навчальних закладах

Щодо платних послуг у навчальних закладах Роз'яснення МОН щодо постанови КМУ «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися навчальними закладами, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності»
 
Прийняття постанови Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року № 796 «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися навчальними закладами, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форм власності» викликане вимогою часу. Цей нормативний акт прийнято Урядом на заміну документу, що діяв з 1997 року і, відповідно до якого, державні навчальні заклади більше десяти років, надаючи освітні та інші послуги споживачам, формували свої бюджети.
 
За цей період змінились можливості навчальних закладів у задоволенні потреб та вимог користувачів, розширився спектр освітніх послуг, з'явились можливості виконувати роботи та надавати нові послуги як тим, хто навчається, так і тим, хто не навчається та не працює у навчальних закладах, але бажає отримати послуги, що надаються освітніми установами.
 
Зазначимо, що з метою залучення широкого кола громадськості для обговорення, протягом 2009 та 2010 року перелік платних освітніх послуг розміщувався на офіційному сайті Міністерства.
 
Окрім того, у форматі круглого столу міністерством проведено декілька зустрічей з лідерами студентського самоврядування, пропозиції яких взято до уваги під час розробки проекту постанови.
 
За результатами зустрічей та проведеним аналізом пропозицій, що надходили на адресу МОН, а також з врахуванням думки інших центральних органів виконавчої влади, міністерство розробило остаточний варіант переліку платних послуг, які можуть надаватися навчальними закладами, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності та подало на затвердження Кабінетові Міністрів України.
 
Новий перелік платних послуг, що затверджено постановою Кабінету Міністрів України, враховує зміни у законодавстві, що відбулись протягом десятиліття, конкретизує та узгоджує з іншими нормативним актами платну діяльності у сфері освіти, узагальнює та регламентує всі види платних послуг, які можуть надавати навчальні заклади в рамках правового поля.
 
Зокрема, перелік містить новий розділ щодо послуг у сфері науки та науково-технічної діяльності, вперше з'явилось положення, що дозволяє навчальним закладам виробляти та реалізовувати власну продукцію громадського харчування, розширює та робить доступними для всіх бажаючих доступ до бібліотечних фондів та інтернет-ресурсів навчальних закладів, а «узаконене» відтепер право навчальних закладів на видання та розповсюдження навчальної літератури, створеної власними силами, задовольнить існуючу гостру потребу у навчальній, передусім, спеціальній літературі.
Перелік розмежовує заходи навчального закладу (освітні, культурні, спортивні тощо), що здійснюються в межах навчальних планів та/або за рахунок коштів загального фонду державного (місцевого) бюджетів. Відтепер послуги, які надаватимуться учням, студентам, вихованцям, слухачам поділяються на безкоштовні та платні, які надаються у позанавчальний час, відповідно до визначеної в установленому порядку навчальним закладом економічно обґрунтованої вартості.
Прийнятою постановою визначено перелік послуг, що надаватимуться навчальними закладами діям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування та особам з їх числа на безоплатній основі.
У деяких засобах масової інформації з'явилася інформація про вартість платних послуг. Зауважимо, що Міністерство освіти і науки до такої інформації не має ніякого відношення.
 
Вартість платних послуг регулюється на підставі окремих нормативних актів, погоджених Міністерством фінансів та Міністерством економіки, та контролюється незалежними від Міністерства освіти і науки державними органами, наприклад, Державною інспекцією контролю за цінами та Антимонопольним комітетом України.
 
Відповідальність за встановлення вартості платних освітніх послуг, за економічне обґрунтування та якість несе керівництво навчальних закладів, що є характерною рисою їх автономії та самоврядування.
 

http://www.mon.gov.ua/

По темі:



Інформація
Користувачі в групі Відвідувачі, не можуть залишати коментарі до цієї публікації.

ПОПУЛЯРНІ НОВИНИ

ПРАВОВИЙ ЗАХИСТ:

ЗАКОНОПРОЕКТ №2681 ДОЦІЛЬНО ПОВЕРНУТИ НА ДООПРАЦЮВАННЯ - ВИСНОВОК ГНЕУ ВРУ Відповідь Мінсоцполітики щодо оздоровлення дітей під час пандемії COVID-19 ШАНОВНІ СПІЛЧАНИ! ТРИВАЄ ЗБІР ПІДПИСІВ ПРОТИ ЗАКОНОПРОЕКТУ №2681! Щодо організації роботи закладів дошкільної освіти під час карантину ПЕРЕВЕДЕННЯ ПЕДАГОГІВ НА СТРОКОВІ ТРУДОВІ ДОГОВОРИ - РОЗ'ЯСНЮЄ МОНУ ДО КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ ПОДАНО ПОЗОВ ЩОДО ДИСКРИМІНАЦІЇ ПЕДАГОГІВ ЗА ВІКОВОЮ ОЗНАКОЮ КМУ РЕКОМЕНДУЄ НЕ ЗВІЛЬНЯТИ ПРАЦІВНИКІВ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ ЗАКОН ПРО ЗАПОБІГАННЯ COVID-19: ВІДПУСТКА ПРАЦІВНИКАМ МОЖЕ НАДАВАТИСЯ ЗА ЇХ ЗГОДОЮ

БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК:

Про зміни в Порядку ведення касових операці