Київська міська організація профспілки працівників освіти і науки України

м.Київ, вул. Володимирська 57,
email:org@profspilka.kiev.ua,
http://www.profspilka.kiev.ua

Профспілка > Новини, Середня освіта > Діти з особливими потребами навчатимуться у звичайних школах
Діти з особливими потребами навчатимуться у звичайних школах
Діти з особливими потребами навчатимуться у звичайних школах У рамках українсько-канадського проекту з впровадження інклюзивної освіти, у 22 навчальних закладах з 10 регіонів України діти з особливими потребами навчатимуться разом зі здоровими ровесниками.  МОН спільно з Всеукраїнським фондом "Крок за кроком" провело розширену нараду на тему "Запровадження в Україні інклюзивної освіти". Про це повідомляє прес-служба Міносвіти. Інклюзивна школа - це заклад освіти, відкритий для навчання всіх дітей, незалежно від їхніх фізичних, інтелектуальних, соціальних чи інших особливостей.
Діти з особливими потребами мають право навчатися разом із здоровими ровесниками. А нині більшість учнів з особливими потребами навчаються у спеціальних школах (школах-інтернатах) або за індивідуальною формою навчання.

Заступник міністра освіти Павло Полянський у своїй доповіді зауважив, що для запровадження інклюзивної освіти, треба змінити філософію українців, щоб до осіб з особливими потребами ставилися як до повноправних членів суспільства, які мають рівні права та можливості на навчання, роботу, громадську діяльність.

"Українці не завжди толерантно ставляться до дітей з вадами психофізичного розвитку і дуже часто не сприймають принципів інклюзивної освіти, виступають проти того, аби їхні діти навчалися разом з дітьми з особливими потребами, - пояснює Віра Шинкаренко, начальник відділу дошкільної, початкової та спеціальної освіти МОН. - А це неправильно. Діти з особливими потребами такі ж як і їхні діти, а біда може спіткати будь-кого. Принципи інклюзивної освіти успішно впроваджують в багатьох розвинутих країнах світу. До цього прагнемо і ми".

"Щоб система інклюзивної освіти почала діяти, треба створити належні умови в загальноосвітніх школах (встановити підйомники, пандуси), - каже Віра Шинкаренко. - Поки що шкіл, в яких разом навчаються діти з особливими потребами та здорові небагато. Як приклад, дві такі школи успішно працюють у Білій Церкві".

Нажаль, інклюзивна освіта не передбачена жодним українським законом. І це, на думку учасників наради, одна з найбільших перешкод впровадженню інклюзивної освіти у нашій державі.