Авторизация| Регистрация
Уряд має час до 01.11.17р. виправити ситуацію

Профспілковий урок. Є перша п'ятирічка!

Профспілковий урок. Є перша п'ятирічка!Ось і промайнули п’ять років з того часу, як вперше для учнів дев’ятих класів дванадцяти столичних шкіл вперше було проведено профспілковий урок. Це був експериментальний крок Київської міської організації Профспілки працівників освіти і науки України, який виявився вдалим. І наступного 2008 року коло шкіл, де відбулися профспілкові уроки, розширилось до 360, а з весни 2009 вже кожна школа м. Києва долучилася до проведення подібних уроків для учнів 9-11 класів.

За ці роки учні познайомилися з історією розвитку профспілкового руху в Україні, дізналися про свої трудові права та правовий механізм їх захисту, зрозуміли, що без гідної праці не може бути гідного життя, згадали, про те, що Першотравень – це не лише свято, а й день єднання людей праці у боротьбі за свої права. Наскрізним лейтмотивом всіх уроків  стало визначення суті, місця і ролі профспілок як однієї з основних складових громадянського суспільства, важливої самоорганізованої та самоврядної організації. Саме тому Київська міська організація Профспілки працівників освіти і науки України визначила тему цьогорічного профспілкового уроку "Сучасні профспілки і громадянське суспільство". Метою уроку стало розкриття та висвітлення особливостей взаємного впливу глобалізаційних процесів та діяльності профспілок, зокрема. з урахуванням соціальних перетворень, що відбуваються в Україні.

Підготовці уроку, як завжди, передувала велика організаційна робота: оголошено конкурс на кращу розробку уроку за визначеною темою, проведено семінар-навчання для учителів, які проводитимуть профспілкові уроки, видано методичні розробки профспілкового уроку педагогів –  переможців конкурсу, оголошеного Київською міською організацією Профспілки. Цього року ними стали: учитель ліцею "ЕКО" № 198 Святошинського району Козич Р.М. (І місце), учитель-методист ЗНЗ № 226 Оболонського району Шевченко Л.П., учитель-методист ліцею № 303 Дарницького району Баленко І.І., учитель гімназії НПУ імені М.П. Драгоманова Шевченківського району Воронецька І.Я., учитель-методист ліцею № 116 Голосіївського району Наумук О.С.

Завдяки такій копіткій роботі мети було досягнуто. Профспілкові уроки пройшли на високому рівні, застосовувались такі різні форми уроку як прес-конференція, круглий стіл, дискусія, диспут, ситуативно-рольові ігри тощо. Для кращого сприймання та запам’ятовування матеріалу вчителями використовувались інтерактивні методи навчання. Активну участь у проведенні уроків брали і учні. Перевтілюючись у представників різноманітних професій: політологів, економістів, юристів тощо, учні, висловлювали своє бачення завдань профспілки, її значення, взаємодії із громадянським суспільством та державою.

Профспілкові уроки в ліцеї № 116 Голосіївського району (учитель Наумук О.С.), гімназії № 267 Дарницького району (учитель Дубовий С.А.), СШ № 209 Дніпровського району (учитель Янковська Р.М.), СЗШ № 264 Деснянського району (учитель Годун І.М.), ЗНЗ № 214 Оболонського району (учитель Ситник С.В.), СШ № 34 Подільського району (учитель Кащук М.Ф.), ліцеї "Престиж" Солом’янського району (учитель Наумова Н.О.) відвідали представники Київської міської організації Профспілки, голови районних організацій профспілки, первинних профспілкових організацій. А на уроці вчителя Гайдук А.В. в СШ № 24 Шевченківського району спілкувався з учнями заступник голови Федерації профспілок України Осовий Г.В., урок учителя Василенко Я.Л. Кловського ліцею № 77 Печерського району відвідала заступник голови Профспілки працівників освіти і науки України Гарбаренко Л.А., на уроці Козича Р.М. в ліцеї ЕКО № 198 Святошинського району перед учнями виступав голова Київської міської організації Профспілки Яцунь О.М.

Завдяки профспілковому "лікбезу" досить велика кількість учнів стала усвідомлювати важливість і необхідність діяльності профспілок. І головним в цьому аспекті, насамперед, є те, що учнівство – це майбутні наймані працівники, які  в процесі своєї трудової діяльності неодмінно намагатимуться захищати та відстоювати свої права та інтереси з метою недопущення їх порушення з боку роботодавця. А допомогти їм в цьому покликана профспілкова організація.

І.К. Волинко,

завідувач відділу організаційної роботи


Декілька років поспіль я беру участь у конкурсі на кращий профспілковий урок, а цьогоріч став переможцем. Сконцентрувався на темі, провів пошукову роботу, додав власної творчості – таким чином підготувався до ознайомлення учнів з діяльністю профспілкових організацій та громадянського суспільства в цілому.

Вважаю проведення профспілкового уроку в школах доцільною й вчасною справою.

 Д.І. Козич,
учитель правознавства ліцею «ЕКО»
Святошинського району

 

По темі:



Інформація
Користувачі в групі Відвідувачі, не можуть залишати коментарі до цієї публікації.

ПОПУЛЯРНІ НОВИНИ

ПРАВОВИЙ ЗАХИСТ:

Щодо атестації педагогічних працівників ДНЗ, які працюють не за фахом Про зміну умов праці працівник повинен бути повідомлений не пізніше ніж за два місяці Встановлення випробування працівникові Про здійснення відеозйомки та аудіозаписів у навчальному закладі Щодо проходження працівниками профілактичних медичних оглядів в приватних закладах охорони здоров’я Виплата пенсії особам, яким призначено пенсію відповідно до Закону України “Про наукову і науково-технічну діяльність” в період роботи Правові аспекти звільнення працівника за вчинення аморального вчинку Особливості застосування до працівників дисциплінарних стягнень