Авторизация| Регистрация

Профспілковий урок. Є перша п'ятирічка!

Профспілковий урок. Є перша п'ятирічка!Ось і промайнули п’ять років з того часу, як вперше для учнів дев’ятих класів дванадцяти столичних шкіл вперше було проведено профспілковий урок. Це був експериментальний крок Київської міської організації Профспілки працівників освіти і науки України, який виявився вдалим. І наступного 2008 року коло шкіл, де відбулися профспілкові уроки, розширилось до 360, а з весни 2009 вже кожна школа м. Києва долучилася до проведення подібних уроків для учнів 9-11 класів.

За ці роки учні познайомилися з історією розвитку профспілкового руху в Україні, дізналися про свої трудові права та правовий механізм їх захисту, зрозуміли, що без гідної праці не може бути гідного життя, згадали, про те, що Першотравень – це не лише свято, а й день єднання людей праці у боротьбі за свої права. Наскрізним лейтмотивом всіх уроків  стало визначення суті, місця і ролі профспілок як однієї з основних складових громадянського суспільства, важливої самоорганізованої та самоврядної організації. Саме тому Київська міська організація Профспілки працівників освіти і науки України визначила тему цьогорічного профспілкового уроку "Сучасні профспілки і громадянське суспільство". Метою уроку стало розкриття та висвітлення особливостей взаємного впливу глобалізаційних процесів та діяльності профспілок, зокрема. з урахуванням соціальних перетворень, що відбуваються в Україні.

Підготовці уроку, як завжди, передувала велика організаційна робота: оголошено конкурс на кращу розробку уроку за визначеною темою, проведено семінар-навчання для учителів, які проводитимуть профспілкові уроки, видано методичні розробки профспілкового уроку педагогів –  переможців конкурсу, оголошеного Київською міською організацією Профспілки. Цього року ними стали: учитель ліцею "ЕКО" № 198 Святошинського району Козич Р.М. (І місце), учитель-методист ЗНЗ № 226 Оболонського району Шевченко Л.П., учитель-методист ліцею № 303 Дарницького району Баленко І.І., учитель гімназії НПУ імені М.П. Драгоманова Шевченківського району Воронецька І.Я., учитель-методист ліцею № 116 Голосіївського району Наумук О.С.

Завдяки такій копіткій роботі мети було досягнуто. Профспілкові уроки пройшли на високому рівні, застосовувались такі різні форми уроку як прес-конференція, круглий стіл, дискусія, диспут, ситуативно-рольові ігри тощо. Для кращого сприймання та запам’ятовування матеріалу вчителями використовувались інтерактивні методи навчання. Активну участь у проведенні уроків брали і учні. Перевтілюючись у представників різноманітних професій: політологів, економістів, юристів тощо, учні, висловлювали своє бачення завдань профспілки, її значення, взаємодії із громадянським суспільством та державою.

Профспілкові уроки в ліцеї № 116 Голосіївського району (учитель Наумук О.С.), гімназії № 267 Дарницького району (учитель Дубовий С.А.), СШ № 209 Дніпровського району (учитель Янковська Р.М.), СЗШ № 264 Деснянського району (учитель Годун І.М.), ЗНЗ № 214 Оболонського району (учитель Ситник С.В.), СШ № 34 Подільського району (учитель Кащук М.Ф.), ліцеї "Престиж" Солом’янського району (учитель Наумова Н.О.) відвідали представники Київської міської організації Профспілки, голови районних організацій профспілки, первинних профспілкових організацій. А на уроці вчителя Гайдук А.В. в СШ № 24 Шевченківського району спілкувався з учнями заступник голови Федерації профспілок України Осовий Г.В., урок учителя Василенко Я.Л. Кловського ліцею № 77 Печерського району відвідала заступник голови Профспілки працівників освіти і науки України Гарбаренко Л.А., на уроці Козича Р.М. в ліцеї ЕКО № 198 Святошинського району перед учнями виступав голова Київської міської організації Профспілки Яцунь О.М.

Завдяки профспілковому "лікбезу" досить велика кількість учнів стала усвідомлювати важливість і необхідність діяльності профспілок. І головним в цьому аспекті, насамперед, є те, що учнівство – це майбутні наймані працівники, які  в процесі своєї трудової діяльності неодмінно намагатимуться захищати та відстоювати свої права та інтереси з метою недопущення їх порушення з боку роботодавця. А допомогти їм в цьому покликана профспілкова організація.

І.К. Волинко,

завідувач відділу організаційної роботи


Декілька років поспіль я беру участь у конкурсі на кращий профспілковий урок, а цьогоріч став переможцем. Сконцентрувався на темі, провів пошукову роботу, додав власної творчості – таким чином підготувався до ознайомлення учнів з діяльністю профспілкових організацій та громадянського суспільства в цілому.

Вважаю проведення профспілкового уроку в школах доцільною й вчасною справою.

 Д.І. Козич,
учитель правознавства ліцею «ЕКО»
Святошинського району

 

По темі:



Інформація
Користувачі в групі Відвідувачі, не можуть залишати коментарі до цієї публікації.
2017 рік оголошено роком первинної профспілкової організації.

ПОПУЛЯРНІ НОВИНИ

ІНІЦІАТИВИ ТА ПРОГРАМИ:

Програми доступного житла У жовтні в Україні стартує конкурс «Учитель року – 2014» З профспілкою дешевше! 2013 - «З профспілкою дешевше» Перспективи та можливі ризики програми «Доступне житло»