Київська міська організація профспілки працівників освіти і науки України

м.Київ, вул. Володимирська 57,
email:org@profspilka.kiev.ua,
http://www.profspilka.kiev.ua

Профспілка > Важлива інформація > Адміністрація школи – команда педагогів і менеджерів
Адміністрація школи – команда педагогів і менеджерів

Адміністрація школи – команда педагогів і менеджерівСучасна загальноосвітня школа може бути успішною лише тоді, коли на чолі стане згуртована команда професіоналів, що володіє новими технологіями навчання, виховання та менеджменту освіти. Які ідеї будуть пріоритетними в цій команді, такою й буде вся діяльність школи. Це вже аксіома.

 

Інновації – основа розвитку школи, хоча, звичайно, директору простіше, коли є сталий план роботи, роками відпрацьовані програми, досвідчені вчителі, які не хочуть іти неперевіреним шляхом, прикриваючись залізною відмовкою: «А я за класику». Однак тоді втрачається місія школи, бо саме школа має жити за законами майбутнього, адже вона і формує засади цього майбутнього, реалізуючи нагальні запити суспільства. Ми зобов'язані навчити дітей будувати стосунки, в які вони будуть занурені через кілька років, виховувати успішну особистість, яка знайде себе в творчій діяльності, навчиться працювати й відпочивати, любити сім'ю та Батьківщину.

 

Перед нами стоять глобальні завдання. Одній людині, навіть директору школи, їх не вирішити. Необхідна команда однодумців, команда, здатна захопити і повести за собою вчителів, учнів та їхніх батьків.

 

Суть інноваційної діяльності не тільки в тому, щоб розвивалися діти. Не менше потрібна вона й для того, щоб не старіла душа вчителя. Педагогу має бути цікаво вирішувати завдання, які ставить життя. А старими способами це зробити неможливо, хоча це зовсім не відкидає класики.

 

Успішна діяльність школи завжди залежить від того, хто нею керує. За нового часу особливо важливою стає роль адміністрації - директора та завучів, які повинні вміти не тільки організувати навчально-виховний процес, а й зробити його максимально ефективним економічно. Нині ми працюємо в ринковому середовищі, зобов'язані щоденно приймати багато важливих управлінських рішень - від пошуку шляхів підвищення якості освіти і до пошуку способів заробляння грошей. Щодо останнього, то це потребує все вищого професіоналізму й різнобічних знань.

 

Підвищення ефективності навчального процесу зараз визначається побудовою сучасних управлінських відносин, зростанням керованості цим процесом і в учнівському, і в педагогічному колективах. Не можна управляти складними інноваційними системами за допомогою простих чи спрощених методів. Це з одного боку. З іншого – живим шкільним організмом не може управляти сухий і прагматичний менеджер, бо школа  – це рух, думка, саме життя.

 

То що ж таке адміністрація сучасної школи – команда висококласних педагогів чи вмілих менеджерів? Зараз ця проблема особливо актуальна.

 

Сфера освіти – єдина із сфер економіки, де директор і завучі управляють таким специфічним ресурсом, який має одночасно три складники: діти, батьки і педагогічний колектив. Саме тому менеджмент необхідний. Проте в підходах до дитини необхідна педагогіка. Тож, і директор, і його заступники мусять бути чудовими педагогами, які володіють юридичними та економічними знаннями. Без економічних знань в умовах недостатнього фінансування керувати сучасною школою неможливо. Тому ми стаємо менеджерами і по суті, і по духу, й мимоволі.

 

Окрім того, адміністрація школи зобов'язана турбуватися про роль учителя в своєму колективі, сприяти підвищенню кваліфікації своїх працівників, створювати умови для розкриття їхніх творчих здібностей, мотивувати та стимулювати до новаторства. Тому необхідні знання й економіки, і психології, і різних методик навчання та виховання.

 

Отже, кожен із команди адміністрації школи зобов'язаний бути вчителем, створюючи комфортні умови для навчання дітей та викладачів.

 

Вважаємо, що головне завдання курсів підвищення кваліфікації керівників школи - це підготовка кадрів, які володіють стратегічним мисленням, грамотних управлінців, які добре знають навчально-виховний процес. І тоді в школі буде розв'язано головну проблему - підвищення якості освіти.

 

Шкільний менеджмент допоможе директору та завучам ефективно керувати кадрами, домагатися досягнення поставлених мети, завдань, організовувати навчально-виховний процес, роботу з батьками, контролювати й аналізувати діяльність кожного члена педагогічного колективу. Менеджер в освіті - це не тільки посада, а й певний рівень професіоналізму в управлінні.

 

Тому впевнено можна сказати, що в умовах швидкого здійснення змін в освіті на чолі успішної школи мають бути керівники нового типу, команда професійних педагогів та менеджерів – директор та його заступники. 

Ірина Луб'янська,

директор спеціалізованої школи № 3

з поглибленим вивченням інформаційних технологій, м. Київ

Наталія Заїка,

заступник директора з навчально-виховної роботи CШ № 3